آلوئه ورا، آلرژی بهار و آنتی هیستامین های طبیعی

Allergie

 

در فصل بهار و تابستان، با گرما و فصل شکوفایی، موارد آلرژی به دلیل مواد بی شماری شناور در جو، مانند گرده های گرد و غبار، گیاهان و غیره افزایش می یابند … بیایید ببینیم که مکانیزم های  آلوئه ورا چگونه می توانند برای تحریک سیستم ایمنی بدن بما کمک کنند.

اگرچه حتی در صورت وقوع یک شیوع عمده، شما باید از داروهای ضد هیستامین دارویی استفاده کنید و همچنین به پزشک یا متخصص آلرژی مراجعه کنید اما این پست جایگزین مشاوره پزشکی نیست، فقط برای پیشگیری و درمان های تکمیلی است که می توانید پیاده سازی کنید.

 

آلرژی به گرد و غبار یا حیوان خانگی:

آلرژی به گرد و غبار یا علف های هرز یکی از بیشترین موارد است و افراد بی شماری از این آلرژی رنج می برند که از طریق پاسخ ایمنی به حساسیت نسبت به علف های هرز و به ویژه در مدفوعشان نشان داده می شود، اگر میزان حضور آنها برای فرد زیاد باشد پاسخ بدن یک واکنش آلرژیک است.

رینیت آلرژیک:

بیمار شروع به از بین بردن مخاط در بینی می کند، بسیار مایع، مانند جریان آب که از بینی می افتد، بسیار ناراحت کننده است، شما دچار مشکل تنفس می شوید.

آسم:

متاسفانه علائم آلرژی به گرد و غبار می تواند در طول زمان به آسم تبدیل شود، یک بیماری جدی تنفسی همراه با خس خس، سرفه غیر تولیدی، انقباضات بینابینی و تنگی نفس ایجاد می شود.

بسته به درجه آسم شخص مبتلا به آن، برخی از علائم دیگر ممکن است وجود داشته باشد و استفاده از برنشودها اغلب لازم است برای تسهیل تنفس در طی حملات آسم و مراقبت های پزشکی ضروری است، همانطور که در موارد شدید لب های بیمار می توانند آبی رنگ شوند که یک نشانه کمبود اکسیژن میباشد.

به استثنای این علائم، به علت واکنش آلرژیک، چشم های خارش،عطسه مداوم، و افزایش دمای بدن دیده می شوند.

چگونه می توان از مصرف آلوئه ورا سود برد؟

آلوئه ورا محرک قوی سیستم ایمنی بدن است و می تواند به تقویت پاسخ و تحمل به غلظت آلرژن در بدن کمک کند. با توجه به غلظت acemannan بزرگ و آنزیم braculised آن، همراه با anthraquinones می تواند واکنش های ناگهانی آلرژیک در بدن به حداقل برساند.

آلوئه ورا همچنین با تحریک تولید فاگوسیت ها، سلول هایی که پاسخ سیستم ایمنی را در سیستم تنفسی کنترل می کنند، اثرات بسیار مثبتی بر آسم دارد. یک مطالعه انجام شده در ژاپن در سال ۱۹۸۵ با Aloe Vera و برخی از کورتیکواستروئیدها انجام شد و نتیجه گرفت که گروه تحت درمان با آلوئه ورا علائم بهبود بیشتری در مقایسه با گروه دیگر که تحت درمان با کورتیکواستروئیدها داشته اند.

همچنین آلوئه ورا برای سیستم تنفسی بسیار مفید است زیرا باعث تحریک فرایند برونکودینامیک می شود و در ترکیب آن، آنتی هیستامین های طبیعی وجود دارد که به آلرژی ها کمک می کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *