کشت آلوئه ورا در گیلان آغاز می شود/ آلوئه ورا روح بخش کشاورزی گیلان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری بین المللی کاسپین از فومن، میرشمس مومنی زاده ظهر امروز در نشست حمایت از تولید« آلوئه ورا»در این شهرستان در فرمانداری فومن با بیان اینکه از سرمایه گزاران و طراحان طرح قابل توجیه اقتصادی حمایت خواهیم نمود، اظهار کرد: باید در مراحل ادارای سرمایه گزاری و طرح های تولیدی و اقتصادی تسریع ایجاد شود.

فرماندارفومن با تاکید بر اینکه تولید، موجب اشتغال زایی می شود، یادآورشد: حامی شرکت سرچشمه جوانی مهر پردیس در امر ترویج این محصول در سطح شهرستان فومن هستیم.

امید عباس زاده مدیرعامل شرکت سرچشمه جوانی مهر پردیس نیز در جلسه مذکور  با تاکید براینکه آلوئه ورا با اقلیم منطقه گیلان و فومنات سازگاری دارد،خاطرنشان کرد: آلوئه ورا دارای توجیه اقتصادی بسیاری است.

وی با اشاره به اینکه زمین ها و باغ های مساعد و بلااستفاده در استان گیلان به وفور یافت میشود،گفت: آلوئه ورا روح تازه ای را به کشاورزی استان میبخشد.

وی با بیان اینکه بوته آلوئه ورا دائمی و قابل برداشت در تمام فصول سال است،افزود: کشاورزان با کاشت آلوئه ورا محتاج درآمد های تک فصلی نیستند و در تمام فصل سال میتوانند برداشت و درآمد داشته باشند.

عباس زاده با یادآوری اینکه کشت آلوئه ورا در این منطقه نیاز به هزینه سنگین گلخانه،آبیاری،گرمایش،سوخت و ماشین آلات ندارد،ادامه داد: از آلوئه ورا بیش از ۴۰۰ نوع محصول بهداشتی،آرایشی،دارویی و خوراکی تولید می شود.

کارآفرین نمونه استان خراسان رضوی در کشاورزی با تصریح براینکه این شرکت در ۸ استان کشور کشت آلوئه ورا را از سال ۸۶ ترویج داده است، متذکرشد:این شرکت با برند آلوئه پردیس فعالیت میکند.

امید عباس زاده با اشاره به فقدان آفت و بیماری کشت آلوئه ورا،ادامه داد: کشت آلوئه ورا نیازی به استفاده از کود و سموم شیمیایی ندارد و گیاه ارگانیکی در این فرآیند به دست خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: شکت آلوئه ورا با دارا بودن ویژگی های مذکور هیج ضرری را برای زمین های کشاورزی ایجاد نمیکند.

عرفان منصوریان با تصریح براینکه بوته آلوئه ورا همانند بوته های چای دائمی می باشد، تاکید کرد: کشاورزان قادر به ۳ بار برداشت در سال می باشند.

نماینده شرکت آلوئه پردیس در گیلان با بیان اینکه این شرکت برگ بالغ آلوئه ورا را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری میکند، متذکرشد: کشت آلوئه ورا به طور میانگین در هر هزار متر کاشت،دارای ۱۳ میلیون تومان سود می باشد و در هر هزار متر ۳هزار الی ۴ هزار بوته قابل کشت است.

وی با یادآوری اینکه در هر متر مربع چهار بوته قابل کشت می باشد،افزود: کشاورزانی که مشتاق به شروع کشت آلوئه ورا می باشند فقط یک بار برای همیشه بوته این گیاه را خریداری میکنند و بعد از سال نخست کشت، ۱۰۰ درصد سود خواهند کرد.

منصوریان با بیان اینکه هدف شروع این طرح در گیلان افزایش اشتغال و در آمد مردم می باشد،اضافه کرد:خواستار حمایت مسئولین برای تامین و تخصیص اعتبار وام های کم بهره برای این کشت زود بازده و بی ضرر برای کشاورزان مشتاق هستیم.

عرفان منصوریان با بیان اینکه مجموعه فرمانداری،مدیریت و پرسنل جهاد کشاورزی فومن حامی شروع این طرح در شهرستان می باشند، افزود: چنین حمایت هایی، اشتیاق سرمایه گذاران و طراحان طرح های اقتصادی را زیاد خواهد کرد.

/انتهای خبر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *