ترشی آلوئه ورا

ترشی آلوئه ورا مقوی ترین ترشی دنیا :

در بین ایرانی ها و غذاهای ایرانی همواره ترشی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و در سفره های ایرانی طرفداران زیادی دارد.شما میتوانید این ترشی پرخاصیت را در منزل خود در فصل زمستان در کنار غذاهای خود میل نموده و علاوه بر ساخت سبک جدیدی از ترشی ها از خواص بینهایت آلوئه ورا نیز بهره مند گردید.

مواد لازم :

۵۰۰گرم فیله آلوئه ورای شسته شده
آب لیموترش یک عدد
پوست رنده شده یک عدد لیموترش
سرکه سفید دو لیوان
شکر دو تا ۳ قاشق غذا خوری
اسفناج یا برگ چغندر نیم کیلو تمیز و پاک کرده
نمک به قدر تمایل
در صورت تمایل رنگ مجاز سبز یا چند ق پودر ژله سبز لیمویی
تخم سیاه دانه در صورت تمایل
ترشی زرشک و دانه های زرشک برای تزیین

برای ترشی آلوئه ورای شیشه ای :
سرکه را جوشانده و شکر و مقدار کمی نیز نمک اضافه کنید . آلوئه ورا ها را داخل آن بریزید و پوست رنده لیموترش و آب لیموترش را نیز اضافه کنید . در صورت تمایل میتوانید مقداری تخم سیاهدانه برای تزیین روی آن بپاشید . تا اینجا رنک ترشی شما شیشه ای خواهد شد .

برای ترشی آلوئه ورای سبز رنگ :
اسفناج یا برگ چغندر را با آسیاب یا غذاساز له کنید و پوره بدست آورید . سپس بفشارید و عصاره آن را صاف کرده و داخل ظرف با سرکه مخلوط کنید و آلوئه ورا های شیشه ای که جوشانده شده و مزه لیموترش گرفته را داخل این شیشه بریزید . رنده پوست لیموترش مزه وعطر ملایمی به ترشی خواهد داد . اکنون این ظرف را یکروز در کابینت آشپزخانه وجای گرم قرار دهید و سپس در یخچال نگهدارید . ترشی ظرف س تا ۴ روز قابل خوردن خواهد شود . میتوانید با تخم سیاهدانه یا ترشی زرشک آنرا تزیین کنید .( اگر تمایل دارید میتوانید یک تا دو قطره رنگ ژله ای مجاز سبز رنگ به سرکه اضافه کنید . از پودر ژله سبز رنگ هم میتوان استفاده کرد و سرکه اجازه بستن شدن ژله به پودر را نخواهد داد ولی رنگ آن کمرنگ خواهد بود .

ترشی قرمز رنگ آلوئه ورا قرمز رنگ :
در صورت تمایل میتوانید از آب لبو یا آب شاتوت قرمز رسیده برای تهیه ترشی قرمز رنگ آلوئه ورا استفاده کنید . مراحل شبیه همان دستور فوق است .
این ترشی های زیبای تزیینی میتواند زینت بخش سفره های شما باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *